Friday 4 October 2013

Bath & Body Works // Autumn Candle



O my o my, look what has just been given to me by my lovely postman!

The Bath & Body Works Mason Jar Candle in 'Autumn'.


They describe the scent as: 
A crisp blend of dark pomegranate and red delicious apple with notes of fir balsam and rich cedarwood

Their candles are made with the highest concentration of fragrance oil, an exclusive blend of vegetable wax and lead-free wicks to ensure an amazing fragrance experience and even burn, from beginning to end and this in a limited edition mason jar!  
A mason jar candle burns approximately 30 to 40 hours .

I absolutely love this scent. Perfect for fall. It's not too heavy, but rich enough. You definitely can smell the fir balsam mixed with fresh leaf notes and cedar.

Perfect candle for this season!
Can't wait to get my hands on some other candles!
Why can't they ship to Belgium? 
I browse through Amazon and Ebay for the time being.


What are your favorites from the range for colder weather?


Alex





Toen ik deze ochtend op wandel was met Bess, kwam ik de postbode tegen. Hij toverde een pakje tevoorschijn en zie daar: 

De Bath & Body Works kaars in 'Autumn'.

Ik hou van kaarsen en brand ze zelfs in warmere maanden.
Mijn favorieten moeten wel van Bath & Body Works zijn! 
Alhoewel Rituals ook een paar goeie hebben (17 euro/stuk)en ook
Diptyque heeft schitterende kaarsen, maar die komen gauw aan een 44 euro per stuk, no not unless I get this as a gift. ;)


Eerst en vooral: je kan deze niet krijgen in België of via hun officiële website aangezien ze niet verzenden naar ons landje. Dus dan kan je niet anders dan neuzen op Ebay of Amazon. De verzendingskosten zijn hoog, slik. Maar toch vind ik het de moeite. Een kaars met een zalige geur die 30 tot 40 uur overeind blijft, daar heb ik wel wat centjes voor over. 

Nu, over de kaars, wat zeggen zij zelf: Een scherpe mix van donkere granaatappel en heerlijke rode appel met noten van fir balsem en rijk cederhout.

Hun kaarsen zijn gemaakt met de hoogste concentratie van geurolie, een exclusief mengsel van plantaardige was en loodvrije wieken die een zalige geur garanderen.

Sowieso wanneer ik een nieuw geurtje bestel, is het altijd een gok.
'Winter' vond ik heerlijk, maar 'snowed in' was een stuk minder.

Met 'Autumn' vind ik echt dat ze de nagel op de kop hebben geslagen. Deze geur doet me denken aan een boswandeling in de herfst. De knapperige bladeren onder mijn voetzolen, de geur van het vochtige hout en dennennaalden. Mmm, heerlijk!!
Niet te zoet en zwaar, maar een warme geur met toch wat frisse noten.

De moeite waard als je het geld ervoor over hebt.
Met verzendingskosten en dit formaat van kaars kom je gauw aan een 20 tot 26 euro op Ebay of Amazon. Goed uitkijken want de kaarsen zelf bieden ze redelijk goedkoop aan, maar de verzendingskosten rijzen vaak de pan uit!
Voor zo'n kaars betaal je op hun officiële website 12,5 dollar en vaak hebben ze goeie aanbiedingen. Dus moest je iemand kennen die in de U.S.A. woont, heb je geluk!

Dit is de eerste keer dat ik één van hun kaarsen in een mason jar heb besteld. Meestal ga ik voor een 3-wick kaars, een groot formaat met grote geurcapaciteit aangezien er drie lonten kunnen branden. Daarvoor betaal je op Ebay rond een 30 euro.
Je hebt ook kleinere formaten en een heel groot gamma aan geuren per seizoen.

Moest je jezelf willen verwennen met een geurkaars,doen!

Kennen jullie dit merk? Welke geurkaarsen raden jullie aan?

Alex

No comments:

Post a Comment