Monday 21 October 2013

Products I've Used Up #1




It might be interesting to show you what products I used up and what my thoughts are on them.
Some of them I loved, one I never used up and will be tossed out and others are more 'meh' products.


L'Oréal Professionnel Force Vector Glycocell Mask (200ml - 17EUR) I liked this no fuss hair mask intended for fragile, brittle hair. It moisturized my fine hair well without weighing it down. I used it twice a week on towel dry hair and left it on for three minutes. The spicy, more manly fragrance is not so much for me but it left my hair smooth and soft. As I wasn't blown away by this product, I wouldn't repurchase it.


The Body Shop Earth Lovers Lemon & Thyme Shower Gel (250ml - 6,50 EUR) - I repurchased this shower gel a couple of times. It's 100% biodegradable, no sulphates, no parabens, no colorants and it contains aloe vera. Simply a lovely shower gel. It reminds me of my travels, this was the showergel I always took with me. Isn't it great when you shower with it at home it can bring you back those great memories! I heard that they will no longer sell it in the long run. Too bad!


Avène After-sun repair lotion (200 ml - 16,50 EUR) - this paraben-free after-sun lotion really soothes and hydrates my fair skin. I used it in the evening mostly on my arms. Non sticky and it sinks in really well. Next summer this one will be repurchased!


les soins Bio Plante System Precious moisturizing cream with Edelweiss (75ml - 7,80 EUR) - I got this one in a Deauty Box and although it might be a good night cream I didn't want to use it simply because I really didn't care for the scent and consistency. It is meant to be for dry skin, but it was too greasy for my normal to dry skin. It just didn't sink in.I used it a couple of times and now it must go.


Louis Widmer Crème contour des yeux anti-âge intensif (sample) - I went to my local pharmacie asking for a sample of an eyecream they could recommend for sensitive skin with dry patches around the eyes.I'm always curious when it comes to skincare. So I got this. Not impressed I must say and normally I couldn't speak bad about this brand. This eyecream stings a little and did nothing for my dry patches.I got a good week of use out of it. No, I'll stay with my beloved Diopticalm!


Alex




Hey! Laten we een nieuwe week beginnen met het bespreken van enkele producten die ik opgebruikt heb.

L'Oréal Professionnel Force Vector Glycocell masker (200ml - 17 EUR) - Dit is een no fuss versterkend masker voor breekbaar haar. Ik heb fijn haar en ben altijd op zoek naar producten die mijn haren kunnen versterken. Ik heb het typische - vettige hoofdhuid, droge punten syndroom, dus bracht ik het masker enkel aan op mijn droge puntjes. Alhoewel het masker belooft de breekbaarheid van de haren te reduceren, weten wij allen wel dat het enige die daar bij helpt regelmatig naar de kapper gaan is! Maar al bij al een goed hydraterend masker. Ik bracht dit twee maal per week aan gedurende drie minuten op handdoekdroog haar en was tevreden. De geur was niet echt mijn ding, iets te mannelijk. Samengevat, een goed masker, maar ik zou het niet heraanschaffen.


The Body Shop Earth Lovers Lemon & Thyme Shower Gel (250ml - 6,50 EUR) - Deze heerlijke douchegel met aloe vera heeft zo'n typisch zomergeurtje. Deze bevat geen parabenen, kleurstoffen en sulfaten is bovendien 100% biologisch afbreekbaar en zeepvrij. Het doet me denken aan een paar van de reizen die ik ondernomen heb, steevast ging deze douchegel met me mee. Zalig toch als je die dan thuis nog 'es gebruikt en het instant vakantiegevoel heroproept. Dit gamma zou uit hun assortiment verdwijnen, jammer!


Avène After-sun repair lotion (200ml - 16,50 EUR) - Avènes parabeenvrije after-sun lotion kalmeerde en verzachtte mijn huid tijdens deze toch wel zonnige zomer. Ik gebruikte dit vooral op mijn armen aangezien de rest weinig zonlicht zag. Ik ben dan ook geen zonneklopper. De zachte zeepgeur deed me weinig, maar daar gaat het ook niet om. Een prima after-sun lotion die de volgende, laten we allen duimen, zonnige zomer het heraankopen waard is!


les soins Bio Plante System Waardvolle hydraterende crème met Edelweiss (75ml - 7,80 EUR)- Deze crème bedoeld voor een droge huid kwam in een Deautybox. Ik ben niet echt onder de indruk van deze crème. Ik heb een normale tot droge huid en ik vond deze wat te vettig. De geur deed me denken aan vitamines, ietwat zurig. De textuur is te vettig om onder make-up te dragen en het dringt niet makkelijk in. Je kan het eventueel gebruiken als een nachtcrème, maar in mijn geval staak ik het gebruik ervan.



Louis Widmer Crème contour des yeux anti-âge intensif (staaltje goed voor één week gebruik)- Ik breng graag een bezoekje aan mijn apotheek als het gaat om huidverzorging. Dit keer kwam ik met de vraag om een oogcrème die goed is voor een gevoelige huid die last heeft van droge plekjes. Ik kreeg deze mee van de altijd behulpzame dames. Neen, ik was niet onder de indruk van deze oogcrème. Nochtans ben ik over het algemeen wel te spreken van dit merk. Het prikte wat -nooit een goed teken- en deed mijn droge plekjes geen goed. Neen, ik blijf bij mijn geliefde Diopticalm!
Alex

No comments:

Post a Comment