Wednesday 2 October 2013

Groom your eyebrows ladies!





















Don't be mistaken I love a big, full eyebrow but a groomed one.
If you take care of them, they can do wonders framing your face!
Here's how I shape and shade my bad boys!


Spoolie - first some eyebrow combing using a spoolie, a clean wand from a mascara will also do the trick!

Tweezermans - I don't pluck my eyebrows cause they have a pretty good shape, but for those who need it, please be cautious. You want a full, nicely shaped brow. Nobody love the -no brows- look! Tweezermans are an investment, but worth it.

Next up, shading. Powder is my preferred method of eyebrow application.
M.A.C Omega eyeshadow has always been my favorite for eyebrow shading. This is a perfect color for blond/ light brown hair. If you have darker hair with a warm undertone I would recommend M.A.C Espresso eyeshadow. I fill in and shape where needed using my M.A.C 266 brush (thin and accurate) and then brush through them again with a spoolie to avoid harsh powdered-on brows.
An eyeshadow doesnt' have a waxy texture so you've got to set it.

This is where my M.A.C clear eyebrow gel comes in. I wipe it through my hairs once on each side to lock them into position. If you want to avoid crispy brows, then wipe of the wand on your hand before use.

Voila, ready to go!
I've been looking into eyebrow pencils, so far the Hourglass one and the one from Anastasia are on my list.


Do you have an eyebrow routine?

Alex




















Ik hou van volle wenkbrauwen, maar ze moeten er wel verzorgd uitzien.
Als je hen een beetje liefde geeft, kan het wonderen doen voor je look! Wenkbrauwen geven vorm aan jouw gezicht. Laat hen niet aan hun lot over wanneer je make-up aanbrengt. Geloof me, het maakt een verschil!
Hier volgt mijn routine.

Een wenkbrauwborsteltje - eerst kam ik mijn wenkbrauwen in dezelfde richting. Een simpel wenkbrauwborsteltje of een propere mascara applicator werken prima.

Tweezermans - Ik ben geen fan van het 'overplukken' van wenkbrauwen. Hoe fijner een wenkbrauw, hoe strenger. Hoe voller, hoe zachter. Das mijn motto!
Moest je hier en daar een verdwaald haartje vinden of meer vorm willen geven aan je wenkbrauw, gebruik dan een goed pincet en wees voorzichtig. Tweezermans zijn wat kostelijker, maar een goeie investering.

Next up, invullen en vormgeven. Ik geef de voorkeur aan een poeder.
M.A.C Omega oogschaduw is ideaal als je wenkbrauwen blond tot medium bruin zijn.
M.A.C Espresso is dan weer meer geschikt voor donkere haartjes met een warme ondertoon.
Ik breng Omega aan met een M.A.C 266 borsteltje. Zo kan ik fijn en accuraat vormgeven.

Een poeder heeft geen waxachtige structuur, dus moet je dit fixeren.
Ik gebruik de M.A.C clear eyebrow gel. Eerst verwijder ik de overtollige gel door het borsteltje te wrijven op mijn hand. Eén keer van links naar rechts aanbrengen op elke wenkbrauwen en you're ready to go!

Op mijn verlanglijstje staat een wenkbrauwpotlood van Hourglass of Anastasia. 


Geef jij aandacht aan jouw wenkbrauwen?

Alex

2 comments:

  1. Leuke post!
    Ik kleur ze een beetje bij met een asbruin wenkbrauwpotlood van Shu Uemura :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt :)
      Ik hoor goeie dingen over de Hard 9 wenkbrauwpotloden van Shu Uemura. Ik gebruik hun wimperkruller, good stuff!

      Delete